Fra skibsværft til kulturværft i Helsingør 1882 – 2018

Geografforbundet inviterer til et besøg i et spændende hus fuld af historier og i en prisbelønnet arkitektur.
1. november 2018
Aflyst

Pga. for få tilmeldinger, er arrangementet aflyst.

Geografforbundet inviterer til et besøg på Kulturværftet i Helsingør. De oprindelige værftsbygninger står stadig, men indvendigt huser de historiske bygninger et af Europas bedste biblioteker samt et kulturhus med flere scener, spændende festivaler, restaurant m.v. I august 2018 flyttede Læreruddannelsen ind på Kulturværftet.

På rundvisningen skal vi opleve huset som fortæller de mange historier fra værftstiden og få indblik i Kulturhavnens udvikling ved at studere kort fra 1500-tallet til nu. Desuden skal vi høre om Helsingør Kommunes store satsning på forvandlingen fra skibsværft til kulturværft med mere end 750.000 tusinde besøgende om året.

Vel mødt til en eftermiddag i et spændende hus fuld af historier i en prisbelønnet arkitektur.

Læs mere om Kulturvæftet på www.kuto.dk

Tid: Torsdag den 1. november 2018, kl. 17.00-19.00.

Sted: Vi mødes i receptionen på Kulturværftet, Allegade 2, 3000 Helsingør

Pris: Gratis

Guide: Mette S. Truelsen, cand. scient. i geografi og historie og ansat ved Biblioteket Kulturværftet.

Tilmelding: sker på Geografforbundets hjemmeside www.geografforbundet.dk senest fredag den 12. oktober 2018.

Transport: Der går tog fra København til Helsingør hvert 20. minut. Parkering er gratis bag Kulturværftet ellers er der betalingsparkering ved Ny Kronborgvej.

Tilmeldingsfrist er udløbet.