UNGE FORSKERE - Konkurrence

Nyhed oprettet den 05. januar 2012

Kære geografer

Unge Forskere er en naturvidenskabelig konkurrence for børn og unge i grundskoler og på de gymnasiale uddannelser. Unge Forskere munder hvert år ud i en festlig finale, hvor protektor H.K.H. Prins Joachim overrækker en stribe kontante præmier og rejselegater til de bedste projekter.

Hvis du ikke kender Unge Forskere, kan du læse mere på www.ungeforskere.nu <http://www.ungeforskere.nu>  - her finder du også filmen fra finalen i 2011, som jeg vil opfordre dig til at se. Den giver et godt indtryk af det engagement og den fantastiske energi, som både børn, unge og lærere kaster i Unge Forskere.

Tilmeldingen til Unge Forskere er netop startet, og vi ønsker selvfølgelig at rekruttere så bredt så muligt, så endnu flere børn og unge får chancen for at arbejde med naturvidenskab på nye spændende måder.  FRISTEN er den 1.Februar 2012 !

Jeg håber derfor, at geografforbundets geografer & lærere vil hjælpe med formidling af denne konkurrence.

Venlig hilsen

Estrid Brandorff Konsulent Dansk Naturvidenskabsformidling Øster Voldgade 3, 1350 København K

Tlf: +45 70 20 86 20 Mobil: +45 22 18 49 16 Email [ eb@formidling.dk ]eb@formidling.dk www.formidling.dk [Image] [ http://www.ungeforskere.nu ]http://www.ungeforskere.nu